Lola’s Events is jarig!

Het kan jullie niet zijn ontgaan, Lola’s is jarig geweest en daar zijn we trots op! Al veel mooie projecten hebben Iris en Elise mogen uitvoeren in de afgelopen twee jaar onder de naam van ‘Lola’s Events’. Je kan wel stellen dat ze inmiddels zijn uitgegroeid tot het leukste, vrolijkste en gezelligste evenementenbureau van Leiden (en omstreken)! Ook voor deze zomer staan er onwijs leuke projecten op de planning, dus hou de Facebook en Instagram in de gaten, want er zullen weer mooie plaatjes van geschoten worden!

Terugblik

Om even terug te blikken, hoe is Lola’s Events ook alweer ontstaan? The lovestory of Lola’s begint bij twee enthousiaste, gedreven meiden met een missie én een hond. Een hond? Ja een hond, Lola genaamd. Dankzij deze mascotte is de naam en daarmee het bedrijf ‘Lola’s Events’ geboren!

In deze blog zullen Iris en Elise geïnterviewd worden, want we zijn allemaal wel benieuwd hoe je nou zo’n gaaf bedrijf opzet toch?!

1. Allereerst is het misschien leuk om te weten hoe jullie elkaar precies kennen? Want je gaat niet met de eerste beste in zee om een bedrijf mee te starten.

IRIS: Wij kennen elkaar eigenlijk van het uitgaan in Incasa in Leiden. Daar hadden we al meteen lol met elkaar. Vervolgens kreeg ik verkering met de beste vriend van Elise, Wouter, zo werden we echt vriendinnen. Samen hielden we wel van een feestje en hebben we veel ervaring opgedaan, laten we maar zeggen 😉 .

ELISE: Nee, je gaat zeker niet met de eerste de beste in zee, dat is Iris ook zeker niet! Wel de beste uiteraard. Veel mensen zullen denken dat wij elkaar hebben leren kennen via Wouter, de vriend van Iris want Wouter is sinds de middelbare school al mijn beste vriend. Maar ik kende Iris al voor dat zij een relatie kregen. Iris en ik gingen beiden vaak naar Incasa op donderdagavond waar wij elkaar af en toe voorbij zagen fladderen en zonder te kletsen met elkaar dansten! Altijd gezellig! Later kreeg zij een relatie met Wouter en werden wij ook vriendinnen. Wij kennen elkaar nu 10 jaar en het is nog steeds super leuk en fijn. Ik vind het heel bijzonder dat wij naast een fijne vriendschap ook samen een bedrijf hebben samen. Wij zijn best verschillend maar zitten wat Lola’s betreft bijna altijd op één lijn.

905463_650347764981847_1939277608_o

2. Wanneer, waarom en op welke manier hebben jullie besloten samen een bedrijf te starten?

Na vele feestjes samen met onze vriendengroep ontstond het idee om onze krachten te bundelen. Elise was toentertijd fotografe en werkte in een kledingwinkel en Iris had net haar studie afgerond en was op zoek naar een baan waar je zowel fysiek actief als creatief mee uit de voeten kon. Tijdens een gezellig avondje met een wijntje hadden wij het erover en besloten wij om samen iets op te gaan zetten. En ja, dat hebben we toen ook echt gedaan!

3. Hoe begin je zoiets? Een plan van aanpak, een budget..?

Toen het idee er was zijn we al snel met elkaar het gesprek aangegaan; we hebben gepraat over onze karakters en of deze zakelijk gezien bij elkaar zouden kunnen passen en over onze verwachtingen. Dat leek ons in eerste instantie het belangrijkst. Wij waren het erover eens dat we geen businessplan wilden. Iris die net vijf jaar tijdens haar studie allerlei boekwerken over strategieën had bestudeerd wilde gewoon aan de slag, er is al genoeg geschreven. Wel hebben we een samenwerkingscontractje opgesteld, dit kunnen wij iedereen adviseren die van plan is om samen te gaan werken. Een evenementenbureau heeft in eerste instantie niet een grote investering nodig, wij zijn projectmatig gaan investeren in onze inboedel en wisten op creatieve manier aan spullen te komen.
1276811_722191027796187_559085_o

4. Wat was jullie eerste opdracht en hoe hebben jullie deze ervaren?

Onze eerste opdracht was in het Scheltema in Leiden. Wij mochten de tuin aankleden en de catering verzorgen. Wij hadden als thema Arabisch gekozen vanwege de kleurrijke cultuur. Wij wilde voor onze grand opening echt even uitpakken. Via een oude werkgever van Iris mochten wij gave Arabische decoratie lenen en konden wij eenvoudig de gehele tuin stylen. Wij hadden alles van te voren berekend en uitgedacht, alleen op het laatste moment toch besloten om extra eten te maken. Grappig, want uiteindelijk was hetgeen wat we over hadden precies datgene wat we extra hadden gemaakt. Tijdens het evenement hadden we nog wel even een klein paniek momentje: iemand was met hangmat en al naar beneden gevallen. Dit was onze eerste en misschien wel belangrijkste les: safety first! Gelukkig was het naast twee gebroken polsen niets ernstigs… Haha grapje. Wij hebben de dag zelf als een groot succes ervaren, wij kregen veel complimenten over de aankleding en het eten. Het was soms zelfs iets te gezellig buiten, aangezien de organisatie ons soms verzocht om de gasten naar binnen te sturen, omdat er anders te weinig publiek was tijdens de optredens.

5. Hebben jullie weleens een flinke blunder begaan bij het organiseren van of tijdens een evenement?

Een grote blunder, dat niet echt gelukkig, behalve die hangmat dan. We hebben wel een ‘jus d’orange momentje’. Dit doet ons altijd denken aan een evenement waarbij wij een lunch voor 100 man mochten verzorgen in een leeg pand zonder voorzieningen. We wilden graag koude jus d’orange serveren, dus besloten dit thuis achter te laten, zodat wij dit vlak voordat iedereen zou arriveren uit konden schenken. Wegens een te snel gaand programma kwamen onze gasten alleen 45 minuten eerder dan met ons was afgesproken. Hierdoor stonden wij ineens met onze handen in het haar en moesten we als gekken aan de slag om alles klaar te zetten. Wij kregen van de organisatie te horen: ‘’ze komen er al aan en zijn nu op 100 meter afstand’’, om de stress nog wat te verhogen. Iris is toen snel op de fiets gesprongen om de jus van huis af te halen en kwam na 10 minuten bezweet aan met 20 liter jus, terwijl bijna iedereen uitgegeten was en alweer door ging naar de volgende locatie. Dit jus d’orange moment is voor ons een goede geheugensteun om bepaalde beslissingen te maken. Achteraf kan je beter alles direct op locatie hebben zodat je niet meer op en neer hoeft. Of je moet beslissen om gewoon hetgeen wat je hebt zo verzorgd mogelijk achter te laten.

6. Hebben jullie weleens een opdracht aangenomen die achteraf totaal niet in jullie straatje lag?

Tot nu toe zijn alle opdrachten wel zo uitgekozen dat het echt bij Lola’s past. Wij zijn daar in ook best selectief, ook al zijn we nog jong. Wij kiezen wel opdrachten uit waarbij wij onze kwaliteit kunnen waarborgen en waarbij we ook echt Lola’s naar voren kunnen laten komen.

7. Wat is de mooiste herinnering die jullie tot nu toe aan Lola’s Events hebben overgehouden?

IRIS: Ieder feest is eigen en brengt eigen herinneringen met zich mee. Ik vind vaak het samenwerken met ons team het allerleukst. Samen breng je een feest naar een hoger niveau. Het is waanzinnig om met een leuk team een succesvol en geslaagd feest te mogen verzorgen. Ik vind het vaak gaaf om met onze chef’s te helpen het diner op tijd uit te serveren. Daarnaast voelt het fantastisch om rond te lopen op een feest wat gewoon super verloopt, dan ben je trots op jezelf, op elkaar (Elise) en op je team. Dat hebben we samen toch weer even voor elkaar geboxt.

ELISE: Er zijn een heleboel momenten waar ik met veel plezier aan terug denk. Maar mijn mooiste herinnering is denk ik een groot feest wat wij in Wassenaar hebben georganiseerd, hier mochten wij helemaal uitpakken en hebben een super geslaagd feest neergezet. Ook was de feedback van de klant heel warm en super enthousiast. Wij kregen zelfs na afloop van dit feest een bericht dat zij hun nieuwe hond naar Lola’s hebben vernoemd, wat een eer! Wij hebben dit feest met een super team neergezet wat een mega kick gaf. Iedereen was gedreven om de beste avond ervan te maken, wat in mijn ogen gelukt is! Ik ben trots op ons team en op ons (Iris en ik) dat wij al zoveel gave partijen hebben mogen organiseren en ik hoop dat er nog velen mogen volgen!

8. Zijn jullie van plan het bedrijf nog flink uit te breiden of willen jullie het juist kleinschalig en persoonlijk houden?

Wij willen zeker uit breiden en groter worden. Maar daar in schuilt natuurlijk wel het risico dat je wel persoonlijk wilt blijven, waar denk ik ook onze kracht ligt. Als je meerdere partijen aanneemt in een weekend kun je natuurlijk niet zelf overal bij zijn. Het blijft dan een uitdaging om onze kwaliteit en persoonlijke aandacht/sfeer te behouden. Het hebben van een eigen bedrijf is op alle fronten uitdagend, dus ook dit zal iets zijn waar we goed moeten luisteren naar ons gevoel en goed moeten kijken of dat haalbaar is. Maar op dit moment is er zeker nog ruimte om te groeien en uit te breiden. Het hebben van twee stagiaires is voor ons nu ook al een kleine uitbreiding die heel positief heeft uitgepakt.

9. Waar halen jullie dagelijks je inspiratie vandaan?

Overal waar je bent doe je inspiratie op. Je let altijd wel op of je iets interessants ziet, of je nu ergens uit eten gaat of dat je op een festival bent. Wel vinden we dat je in het buitenland de meeste inspiratie opdoet uit andere culturen. Marokko bijvoorbeeld; alles wat je daar ziet is prachtig, kleurrijk en sfeervol. Als het even kan nemen we graag mooie, exclusieve decoratie mee voor Lola’s van onze vakantieadresjes!

10. Kunnen jullie een tipje van de sluier oplichten over toekomstige opdrachten?

Wij kijken heel erg uit naar het lekkere weer, waar er ook weer meer tuinfeesten zullen plaats vinden. In mei hebben we o.a. een fantastische driedaagse festival bruiloft in een heel mooi natuurgebied in Hilversum. Hier gaan we op z’n Lola’s heerlijk uitpakken met gave styling en daar hebben we onwijs veel zin in! Ook komt RTL4 hier een korte video over ons opnemen, wat later op televisie uitgezonden zal worden.

IMG_7458

We zijn erg trots op ons bedrijf en hopen nog vele leuke feestjes te morgen organiseren in de toekomst! Natuurlijk kunnen we dit niet zonder jullie, dus help ons bedrijf en vertel het rond.. Onze dank is groot!

Liefs Lola’s

Geef een reactie